divadélko/ jak probouzet slova/ 11
Jak podpořit rozumění řeči? Jak na pojmy časové a protorové orientace? Jak probouzet věty, jak probouzet u dětí fantazii a pokusy vyjádřit děj, to vše umí několikageneracemi osvědčená hračka a poetika divadla.
Můžete nějaké koupit nebo si vyrobíte své vlastní kulisy z nasbíraných věcí v domácnosti. O divadle, ale stínovém jsem psala již v jednom z předšlých článků.
Scénář hraného příběhu vůbec nemusí být klasicky pojatý. Hrát o karkulce či drakovi můžete, ale u dětí s opožděným vývojem řeči to možná mít úspěch nebude... Doporučuji tedy hrát divadlo s oblíbenými hračkami. My doma pro naše batole hrajeme různé malé etudy o třech autíčkách, která chtěla vyjet na výlet z garáže všechna najednou a proč se to nedařilo. - procvičili jsme pojmy časové orientace první - poslední
příběh o malém traktůrku, co nemohl vyjet nahoru - protostorové pojmy nahoru dolů
o Prasátku co šlo na výlet a ztratilo se a nevědlo zda patří do lesa, rybníku... zvířata a jejich obydlí.
Zkrátka ať už máte doma JEŠTĚnemluvící batole nebo předškoláka který je onálepkován opožděným vývojem řeči hrajte divadlo pro radost
atmošku podpoříte lampičkou
Malý tip pro doboru atmosféru a unavené rodiče. Divadlo vymýšlím rychle a situačně, ale abych dobře a zábavně etudu formulovala osvědčil se nám hrací mlýnek, kterým hraji mezi jednotlivými replikami a který mi umožní dovymyslet o čem chci vlastně hrát. Zvláště unavení rodiče tohoto pomocníka uvítají a děti s opožděným vývojem řeči a narušeným rozuměním řeči mají milé pauzy a dostatečný čas na zpracování replik.